• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Research seminar "Methods of scientific research in management and business"

2019/2020
Academic Year
RUS
Instruction in Russian
3
ECTS credits
Delivered at:
Department of Organizational Psychology (Nizhny Novgorod) (Faculty of Management (Nizhny Novgorod))
Course type:
Compulsory course
When:
2 year, 4 module

Instructor


Emelyanova, Yana B.

Программа дисциплины

Аннотация

The students will be introduced to different types of academic articles as well as different techniques of reading them. The ultimate purpose is to help students become familiar with scholarly writing conventions and develop basic skills required for reading academic articles in English quickly and efficiently. The course will give students hands-on experience in reading and analyzing academic articles.
Цель освоения дисциплины

Цель освоения дисциплины

  • The aim of the course is to enhance students’ academic performance in terms of reading scientific papers.
Планируемые результаты обучения

Планируемые результаты обучения

  • - knowledge of the differences between review and research articles - ability to distinguish between review and research articles - understanding of the research article layout - ability to navigate a research article in order to find specific information
  • - knowledge of paragraph/section structure - ability to navigate a paragraph/section in order to grasp the main idea/find the necessary information
  • ability to identify words and phrases relating to specific areas of students’ professional interest
  • - understanding of the specific character of the academic reading process - knowledge of various strategies for reading an article quickly and efficiently - knowledge of the differences between these strategies and contexts of their use - ability to use these strategies appropriately
Содержание учебной дисциплины

Содержание учебной дисциплины

  • Topic 1. Structure of a research article
    Review articles vs primary research articles: similarities and differences. Type of article vs the purpose of reading it. Research article layout.
  • Topic 2. Conventions for structuring writing
    Paragraph structure. Section structure. Layout of the sections of a research article.
  • Topic 3. Building your Business English vocabulary
    Using a research article as a source of professional vocabulary.
  • Topic 4. Approaches to reading an academic article
    Specific character of the academic reading process. Strategies for skimming an article. Strategies for reviewing an article.
Элементы контроля

Элементы контроля

  • неблокирующий Test
  • неблокирующий Assignment 2
  • неблокирующий Assignment 1
  • неблокирующий Project
  • неблокирующий Examination (Assignment 3)
    Экзамен проводится в письменной форме с использованием асинхронного прокторинга. Экзамен проводится на платформе Moodle (https://et.hse.ru/), прокторинг на платформе Экзамус (https://hse.student.examus.net). К экзамену необходимо подключиться за 15 минут. На платформе Экзамус доступно тестирование системы. Компьютер студента должен удовлетворять следующим требованиям: https://elearning.hse.ru/data/2020/05/07/1544135594/Технические%20требования%20к%20ПК%20студента.pdf) Для участия в экзамене студент обязан: заранее зайти на платформу прокторинга, провести тест системы, включить камеру и микрофон, подтвердить личность. Во время экзамена студентам запрещено: общаться (в социальных сетях, с людьми в комнате), списывать. Кратковременным нарушением связи во время экзамена считается прерывание связи до 10 минут. Долговременным нарушением связи во время экзамена считается прерывание связи 10 минут и более. При долговременном нарушении связи студент не может продолжить участие в экзамене. Процедура пересдачи аналогична процедуре сдачи.
Промежуточная аттестация

Промежуточная аттестация

  • Промежуточная аттестация (4 модуль)
    0.2 * Assignment 1 + 0.25 * Assignment 2 + 0.1 * Examination (Assignment 3) + 0.3 * Project + 0.15 * Test
Список литературы

Список литературы

Рекомендуемая основная литература

  • Cooperative Learning Approach to an English Academic Reading Course. (2019). Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsbas&AN=edsbas.4D41C0E0
  • Fuad Hasyim. (2019). Cooperative Learning Approach to an English Academic Reading Course. Script Journal, (2), 147. https://doi.org/10.24903/sj.v4i2.338
  • Zhao, W. (2016). Academic English Teaching for Postgraduates Based on Self-Regulated Learning Environment: A Case Study of Academic Reading Course. English Language Teaching, 9(5), 214–224. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=eric&AN=EJ1099634

Рекомендуемая дополнительная литература

  • Albashtawi, A. H., Jaganathan, P., & Singh, M. (2016). Linguistic Knowledge Aspects in Academic Reading: Challenges and Deployed Strategies by English-Major Undergraduates at a Jordanian Institution of Higher Education. Higher Education Studies, 6(3), 61–71. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=eric&AN=EJ1108658
  • Eppard, J., & Reddy, P. (2017). Academic Reading on a Collaborative, Online Platform. International Association for Development of the Information Society, 18. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=eric&AN=ED579474
  • Афанасьев В. В., Грибкова О. В., Уколова Л. И. - МЕТОДОЛОГИЯ И МЕТОДЫ НАУЧНОГО ИССЛЕДОВАНИЯ. Учебное пособие для бакалавриата и магистратуры - М.:Издательство Юрайт - 2019 - 154с. - ISBN: 978-5-534-02890-4 - Текст электронный // ЭБС ЮРАЙТ - URL: https://urait.ru/book/metodologiya-i-metody-nauchnogo-issledovaniya-438292
  • Байбородова Л. В., Чернявская А. П. - МЕТОДОЛОГИЯ И МЕТОДЫ НАУЧНОГО ИССЛЕДОВАНИЯ 2-е изд., испр. и доп. Учебное пособие для бакалавриата и магистратуры - М.:Издательство Юрайт - 2019 - 221с. - ISBN: 978-5-534-06257-1 - Текст электронный // ЭБС ЮРАЙТ - URL: https://urait.ru/book/metodologiya-i-metody-nauchnogo-issledovaniya-437120
  • Евсюкова Е. Н., Рутковская Г. Л., Тараненко О. И. - АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК. READING AND DISCUSSION 2-е изд., испр. и доп. Учебное пособие для вузов - М.:Издательство Юрайт - 2019 - 147с. - ISBN: 978-5-534-07996-8 - Текст электронный // ЭБС ЮРАЙТ - URL: https://urait.ru/book/angliyskiy-yazyk-reading-and-discussion-438983