• A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Corporate Culture and HR Brand

2022/2023
Учебный год
ENG
Обучение ведется на английском языке
3
Кредиты
Статус:
Курс обязательный
Когда читается:
1-й курс, 2 модуль

Преподаватель


Зольникова Светлана Васильевна

Course Syllabus

Abstract

The discipline "Corporate culture and HR brand development" introduces students to the activities on development of corporate culture, formation and development of HR-brand of the company. During the course, students will develop knowledge of the principles, methods and tools used by HR managers to build an attractive image of the company as an employer and the role of corporate culture in this process. In the course of practical exercises, solving individual tasks and business cases, students will develop their skills in developing a strong HR-brand of the company.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • Obtaining knowledge and skills for the formation, development and management of the corporate culture of the company
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • The student may define the statements of classical and modern concepts and theories of corporate culture
  • The student may disclose the essence of the concept of "corporate culture".
  • Student may explain the difference between the concepts of "organizational culture" and "corporate culture"
  • The student may define the essence of the concept of HR - brand
  • The student has the skills to study the employer brand
  • The student is able to build a plan for the formation and development of the employer brand
Course Contents

Course Contents

  • The concept, structure and content of corporate culture
  • Modern approaches to studying corporate culture
  • Factors affecting corporate culture
  • HR - brand as a tool for managing the company's corporate culture
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Activity
    Выполнение групповых и индивидуальных заданий
  • non-blocking Independent work
    Ответ оценивается по 10-ти бальной шкале
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2022/2023 2nd module
    0.5 * Activity + 0.5 * Independent work
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • 18709 - С.Иванова - Ловушки HR-брендинга: Как стать лучшим работодателем для сотрудников и кандидатов - 9785961423068 - Alpina - Альпина Паблишер - 2019 - https://hse.alpinadigital.ru/book/18709
  • Huawei : leadership, culture, and connectivity, Tian, T., 2018
  • Huawei : лидерство, корпоративная культура, открытость, Тянь Тао, 2019
  • Валишин, Е. Н., Организационная культура : учебное пособие / Е. Н. Валишин, И. А. Иванова, В. Н. Пуляева. — Москва : Русайнс, 2021. — 148 с. — ISBN 978-5-4365-7367-0. — URL: https://book.ru/book/941023 (дата обращения: 25.08.2023). — Текст : электронный.
  • Одегов, Ю. Г., Организационная культура : учебное пособие / Ю. Г. Одегов, В. В. Козлов, В. Н. Сидорова, ; под ред. М. Н. Кулапова. — Москва : КноРус, 2020. — 269 с. — ISBN 978-5-406-00319-0. — URL: https://book.ru/book/934211 (дата обращения: 25.08.2023). — Текст : электронный.
  • Организационная культура: формирование, развитие и оценка: Учебное пособие / О.Г. Тихомирова. - М.: ИНФРА-М, 2011. - 151 с.: 60x88 1/16. - (Высшее образование). (обложка) ISBN 978-5-16-004534-4 - Режим доступа: http://znanium.com/catalog/product/216231
  • Рахимов Ильдар Хайбуллов, & Перевозова Ольга Владимировна. (2018). Значение Hr-Бренда В Современной Системе Управления Человеческими Ресурсами Крупных Компаний. https://doi.org/10.5281/zenodo.1468279
  • Семенов, Ю. Г. Организационная культура : управление и диагностика [Электронный ресурс] / Ю .Г. Семенов. - М. : Логос, 2006. - 256 с. - ISBN 978-5-98704-108-2
  • Шапиро, С. А., Организационная культура : учебное пособие / С. А. Шапиро. — Москва : КноРус, 2021. — 256 с. — ISBN 978-5-406-03555-9. — URL: https://book.ru/book/936598 (дата обращения: 25.08.2023). — Текст : электронный.

Recommended Additional Bibliography

  • Организационная культура : учебник и практикум для вузов / В. Г. Смирнова [и др.] ; под редакцией В. Г. Смирновой. — Москва : Издательство Юрайт, 2021. — 306 с. — (Высшее образование). — ISBN 978-5-534-01440-2. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/469216 (дата обращения: 28.08.2023).