We use cookies in order to improve the quality and usability of the HSE website. More information about the use of cookies is available here, and the regulations on processing personal data can be found here. By continuing to use the site, you hereby confirm that you have been informed of the use of cookies by the HSE website and agree with our rules for processing personal data. You may disable cookies in your browser settings.

  • A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Media Planning. Digital Marketing as Part of the Marketing Media Mix

2024/2025
Academic Year
RUS
Instruction in Russian
3
ECTS credits
Delivered at:
Department of Marketing (Nizhny Novgorod) (Faculty of Management (Nizhny Novgorod))
Course type:
Elective course
When:
2 year, 4 module

Instructor


Privalova, Alexandra

Программа дисциплины

Аннотация

В ходе дисциплины студенты изучат функционирование различных каналов диджитал-маркетинга, начнут постепенно осваивать медиапланирование и работу в рекламных кабинетах. В изучаемые каналы входят: контекстная и таргетированная реклама, программатик, мобильная и видеореклама, маркетплейсы, контент-маркетинг и SMM, Influencer-маркетинг. Студенты узнают особенности медиапланирования в зависимости от индустрии и получат базовые знания о сквозной аналитике, соответствии KPI и юнит-экономики бренда. Курс нацелен на глубокое понимание того, как функционирует диджитал-экосистема.