We use cookies in order to improve the quality and usability of the HSE website. More information about the use of cookies is available here, and the regulations on processing personal data can be found here. By continuing to use the site, you hereby confirm that you have been informed of the use of cookies by the HSE website and agree with our rules for processing personal data. You may disable cookies in your browser settings.

  • A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Search Engine Optimisation

2024/2025
Academic Year
RUS
Instruction in Russian
5
ECTS credits
Delivered at:
Department of Marketing (Nizhny Novgorod) (Faculty of Management (Nizhny Novgorod))
Course type:
Elective course
When:
3 year, 2 module

Программа дисциплины

Аннотация

Студенты получат навыки продвижения сайта в ТОП поисковой выдачи Яндекса и Google. Изучат способы внутренней и внешней оптимизации сайта. Научатся делать SEO аудит сайта и видеть точки роста. Особое внимание уделяется нюансам продвижения сайтов с учетом их тематики и созданию SEO-стратегий, направленных на улучшение видимости сайта в поисковых системах. В рамках данной дисциплины студенты изучат основные принципы SEO оптимизации в популярных системам управления контентом (CMS), такими как WordPress, 1C-Bitrix, PrestaShop, OpenCart, MODX, Drupal и Joomla. Студенты научатся работать и контролировать результаты работы по SEO с помощью вебмастерских панелей Яндекс.Вебмастер и Google Search Console.