We use cookies in order to improve the quality and usability of the HSE website. More information about the use of cookies is available here, and the regulations on processing personal data can be found here. By continuing to use the site, you hereby confirm that you have been informed of the use of cookies by the HSE website and agree with our rules for processing personal data. You may disable cookies in your browser settings.

  • A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Management Analytics

2024/2025
Academic Year
RUS
Instruction in Russian
6
ECTS credits
Delivered at:
Department of General and Strategic Management (Nizhny Novgorod) (Faculty of Management (Nizhny Novgorod))
Course type:
Compulsory course
When:
3 year, 3, 4 module

Instructors


Artemyeva, Marina V.

Программа дисциплины

Аннотация

Данный курс направлен на изучение инструментов аналитики для принятия решений в бизнесе. Первая часть курса будет посвящена аналитике данных в MS Excel, что позволит сформировать знания, умения и навыки, а также развить компетенции, необходимые для формирования у студентов data-analytic thinking, с помощью которого они смогут получать знания и инсайт из данных. Фундаментальные принципы работы с данными рассматриваются с точки зрения решения бизнес проблем. Данная дисциплина позволяет овладеть методами и программными средствами обработки деловой информации. Вторая часть дисциплины будет посвящена инструментам маркетинговой аналитики, которые позволяют принимать стратегические решения в компании.