We use cookies in order to improve the quality and usability of the HSE website. More information about the use of cookies is available here, and the regulations on processing personal data can be found here. By continuing to use the site, you hereby confirm that you have been informed of the use of cookies by the HSE website and agree with our rules for processing personal data. You may disable cookies in your browser settings.

  • A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Methodology of Scientific Research in Management: Marketing Research and Analytical Tools

2025/2026
Academic Year
RUS
Instruction in Russian
Delivered at:
Department of Marketing (Nizhny Novgorod) (Faculty of Management (Nizhny Novgorod))
Course type:
Compulsory course
When:
1 year, 1, 2 module

Instructor

Программа дисциплины

Аннотация

Дисциплина предназначена для изучения методов и подходов, используемых в научных исследованиях в сфере менеджмента, с акцентом на маркетинг. Данная дисциплина охватывает основные этапы исследовательского процесса, включая формулирование научной проблемы, разработку гипотез, выбор исследовательских методов и инструментария. Кроме того, обучающиеся исследуют практические случаи применения исследовательских инструментов сфере маркетинга.