We use cookies in order to improve the quality and usability of the HSE website. More information about the use of cookies is available here, and the regulations on processing personal data can be found here. By continuing to use the site, you hereby confirm that you have been informed of the use of cookies by the HSE website and agree with our rules for processing personal data. You may disable cookies in your browser settings.

  • A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Сonsumer segmentation and behavioral marketing

2023/2024
Academic Year
RUS
Instruction in Russian
3
ECTS credits
Delivered at:
Department of Marketing (Nizhny Novgorod) (Faculty of Management (Nizhny Novgorod))
Course type:
Elective course
When:
2 year, 4 module

Instructor


Ершов Дмитрий Евгеньевич

Программа дисциплины

Аннотация

Дисциплина направлена на изучение и анализ мотиваций, типов потребительского поведения в Интернете, выделение и акцентирование "внимания" на отдельных сегментах рынка, что является основой построения маркетинговой стратегии в диджитале. Курс включает в себя темы по сегментации целевого рынка, особенностям принятия решения о покупке в цифровой среде, методах сбора и анализа данных. По курсу предусмотрен текущий контроль знаний в форме эссе (2–3 тыс. слов) и итогового теста. Итоговый контроль состоит из теста: по каждому блоку подготовлены вопросы закрытого и открытого типа