We use cookies in order to improve the quality and usability of the HSE website. More information about the use of cookies is available here, and the regulations on processing personal data can be found here. By continuing to use the site, you hereby confirm that you have been informed of the use of cookies by the HSE website and agree with our rules for processing personal data. You may disable cookies in your browser settings.

  • A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Industrial Organisation: Strategy and Competition

2025/2026
Academic Year
RUS
Instruction in Russian
Delivered at:
Department of Economic Theory and Econometrics (Faculty of Economics)
Course type:
Elective course
When:
3 year, 1, 2 module

Instructor

Программа дисциплины

Аннотация

В ходе изучения курса студенты получат знания о стратегиях поведения фирмы в условиях несовершенной конкуренции, факторах рыночной власти, современных задачах антимонопольной политики в России и за рубежом; научатся интерпретировать количественные и качественные параметры конкурентной среды; приобретут навыки анализа теоретических моделей и решения задач; смогут применить полученные знания для анализа реальных рынков.