We use cookies in order to improve the quality and usability of the HSE website. More information about the use of cookies is available here, and the regulations on processing personal data can be found here. By continuing to use the site, you hereby confirm that you have been informed of the use of cookies by the HSE website and agree with our rules for processing personal data. You may disable cookies in your browser settings.

  • A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Marketing Communications Psychology

2025/2026
Academic Year
RUS
Instruction in Russian
Delivered at:
Department of Marketing (Nizhny Novgorod) (Faculty of Management (Nizhny Novgorod))
Course type:
Elective course
When:
1 year, 4 module

Программа дисциплины

Аннотация

В ходе реализации дисциплины будут изучены такие понятия как основные психологические механизмы человека, поведенческие особенности личности, способы восприятия информации, особенности коммуникации которые влияют на успешность реализации стратегий в маркетинге и менеджменте. В результате студенты приобретут: - приемы речевого воздействия на аудиторию - понимание стратегий мышления и поведения потребителей - инструменты по сбору информации - инструменты анализа информации - инструменты по выстраиванию любой коммуникации - инструменты по организации процессов