Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.

  • A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

603155,.Н.Новгород,
Родионова,136,ком.306 

(831) 436-16-71 (доб. 6428)

kaf_gmu@hse.ru

Business Etiquette: Writing, Speaking, Acting

2025/2026
Учебный год
ENG
Обучение ведется на английском языке
Кредиты
Статус:
Курс по выбору
Когда читается:
2-й курс, 1 модуль

Course Syllabus

Abstract

The course is focused on business etiquette as a demonstrated comprehension of ethics in business. It considers oral and written forms of communication as well as the key behavioural patterns for typical business situations, which reflect people’s judgements on what is ethical. Students are offered a blend of theory and practice covering three major blocks – writing, speaking and acting:∙ writing (etiquette principles of business correspondence; anatomy of official letters; formal language patterns and key troublesome grammar, vocabulary and graphical aspects associated with them)∙ speaking (speech behaviour and etiquette formulas for basic situations such as greeting, goodbye, thanking, apologising, requesting, etc.; small talk; etiquette of telephone conversations)∙ acting (first meeting etiquette; ceremonial etiquette, including invitations, composing of meeting parties, timing, venue selection and design, transportation, interpretation, eating, etc.; flag protocol).The course summarises best global practices of business etiquette supplemented with elements of state protocol. It is recommended to students willing to advance their communication skills and achieve new knowledge demanded in various professional areas.