• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Статья
Entrepreneurship in and around academia: evidence from Russia

Alexander Yulievich Chepurenko, Butryumova N. N., Marina Vyacheslavovna Chernysheva et al.

International Journal of Sociology and Social Policy. 2024. Vol. 44. No. 1/2. P. 130-154.

Глава в книге
Изучение подходов к управлению разработкой новых продуктов

Пимонова С. А., Потапова Д. И.

В кн.: Социально-экономические преобразования и проблемы. Сборник научных трудов (выпуск 11). Вып. 11. Н. Новгород: Издательство НИСОЦ, 2021. С. 50-63.

Препринт
R&D and marketing NPD cooperation: antecedents and consequences in Russian companies

Denis Fomenkov, Kirill Veselov.

Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2015

Strategic analysis of the organization

2023/2024
Учебный год
ENG
Обучение ведется на английском языке
6
Кредиты
Статус:
Курс обязательный
Когда читается:
1-й курс, 3, 4 модуль

Преподаватель

Course Syllabus

Abstract

The academic discipline "Strategic Analysis" is aimed at developing the necessary amount of fundamental and applied knowledge for students for a successful strategic analysis of the company's activities in conditions of high dynamics and uncertainty of the external environment. The course includes a combination of theoretical and practical classes. Practical classes are aimed at developing skills and abilities to use methods of strategic analysis in the process of making strategic decisions and innovative development of the organization. In the process of studying the discipline, the method of case analysis and other interactive methods are used.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • The course is aimed at providing basic knowledge and developing students' skills in the field of strategic management, in particular, creation, evaluation, analysis, application, interpretation, reproduction: • modern approaches and trends in management; • classical models of strategic analysis of the external and internal environment; • the main provisions of the resource concept in strategic analysis; • strategic potential and competitive position of the company, identification of sources of sustainable competitive advantages.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • Student has skills to explain the essence of the vision and mission in the strategy of the enterprise
  • Student has skills to define and organize the stages of the strategic process and analysis
  •  Has skills of using the PERT calendar planning method
  • Student is able to determine the type of company, its strategy and evaluate strategic resources.
Course Contents

Course Contents

  • Strategic Management Overview
  • Strategic process and analysis
  • Analysis of the external environment
  • Competition based on resources and abilities.
  • Implementation of the strategy.
Assessment Elements

Assessment Elements

  • blocking Exam
    Exam takes place at class, student has to unswer the questions and has time to prepare. Evaluated from 0 to 10 points.
  • blocking Homework
    Assessment homework, which always includes an essay, case solution, presentation preparation and case defense. Evaluated from 0 to 10 points.
  • non-blocking Сlassroom activity
    The student actively performs tasks in the classroom, asks questions, gives answers to questions.
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2023/2024 4th module
    0.4 * Exam + 0.15 * Homework + 0.15 * Homework + 0.3 * Сlassroom activity
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Попов, С. А.  Актуальный стратегический менеджмент. Видение — цели — изменения : учебно-практическое пособие / С. А. Попов. — Москва : Издательство Юрайт, 2021. — 447 с. — (Высшее образование). — ISBN 978-5-534-01109-8. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/468352 (дата обращения: 28.08.2023).
  • Сидоров, М. Н.  Стратегический менеджмент : учебник для вузов / М. Н. Сидоров. — 2-е изд., испр. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2021. — 158 с. — (Высшее образование). — ISBN 978-5-534-08723-9. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/470252 (дата обращения: 28.08.2023).

Recommended Additional Bibliography

  • Мардас, А. Н.  Стратегический менеджмент : учебник и практикум для вузов / А. Н. Мардас, О. А. Гуляева, И. Г. Кадиев. — 2-е изд., испр. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2021. — 176 с. — (Высшее образование). — ISBN 978-5-534-06388-2. — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/bcode/470875 (дата обращения: 28.08.2023).