Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.

  • A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Business communication in an international environment

2023/2024
Учебный год
ENG
Обучение ведется на английском языке
3
Кредиты
Статус:
Курс по выбору
Когда читается:
3-й курс, 1 модуль

Преподаватель

Course Syllabus

Abstract

The course includes two main blocks studied simultaneously: the first block introduces students to various aspects of business interaction in an intercultural environment: self-presentation, personnel management and teamwork, business etiquette, preparation for public speaking and presentations, negotiations, conflict resolution, etc. Training is based on role plays, case studies, brainstorming and discussions. The aim of the second block is to introduce students to the classifications of national and business cultures of different countries of the world and their influence on business behaviour, implementation of tasks and strategies in the international business environment. The course provides students with an opportunity to study and compare the characteristics of the cultures of Russia, Western countries , the Asian region and Scandinavia.