Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.

  • A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

603093 Н.Новгород,ул. Родионова, 136

603095 Н.Новгород,ул. Львовская, 1В

603155 Н.Новгород,ул. Б.Печерская, д.25/12

Статья
SensorDBSCAN: Semi-Supervised Active Learning Powered Method for Anomaly Detection and Diagnosis

Ivanov P., Shtark M., Kozhevnikov A. et al.

IEEE Access. 2025. Vol. 13. P. 25186-25197.

Глава в книге
Elements of Sustainable Enterprise Architecture for the Energy Sector Business Modeling

Malyzhenkov P. V., Rossi F., Masi M.

In bk.: Information Systems for Intelligent Systems. Proceedings of ISBM 2024, Volume 2. (SIST, volume 431). Vol. 2. Springer, 2025. P. 27-37.

Препринт
DAREL: Data Reduction with Losses for Training Acceleration of Real and Hypercomplex Neural Networks

Demidovskij A., Трутнев А. И., Тугарев А. М. et al.

NeurIPS 2023 Workshop. ZmuLcqwzkl. OpenReview, 2023

Контакты

603093 Н.Новгород,ул. Родионова, 136

603095 Н.Новгород,ул. Львовская, 1В

603155 Н.Новгород,ул. Б.Печерская, д.25/12

Mentor's Seminar

2023/2024
Учебный год
ENG
Обучение ведется на английском языке
3
Кредиты

Преподаватель

Course Syllabus

Abstract

Designing an individual educational trajectory together with an academic mentor, formulating the direction of research activities and the topic of a term paper. Correction of the plan, the subject of the course work in accordance with the progress of the student along the educational trajectory.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • To help students of the educational program "Master of computer vision" to design the direction of research activities and the topic of a term paper.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • to know the current state of scientific research in the chosen narrow field of knowledge
  • be able to work with scientific literature on the chosen research topic
  • know the main methods and ways of presenting research and development results in the form of reports and reports
  • An individual curriculum has been formed
  • is able to justify the relevance, problems and significance of the study
Course Contents

Course Contents

  • Structure of "Master of computer vision program", expectations of scientific work
  • Individual curriculum as a tool for achieving educational goals
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Presentation
  • non-blocking Presentation
  • non-blocking Final thesys desicion
  • non-blocking Final thesys desicion
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2023/2024 4th module
    0.2 * Final thesys desicion + 0.2 * Final thesys desicion + 0.8 * Presentation + 0.8 * Presentation
  • 2024/2025 3rd module
    0.2 * Final thesys desicion + 0.2 * Final thesys desicion + 0.8 * Presentation + 0.8 * Presentation
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Academic Writing Skills 3, Student's Book, 140 p., Chin, P., Reid, S., Wray, S., Yamazaki, Y., 2014
  • How to write a lot : a practical guide to productive academic writing, Silvia, P. J., 2019

Recommended Additional Bibliography

  • Bailey, S. (2017). Academic Writing : A Handbook for International Students (Vol. Fifth edition). London: Routledge. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&site=eds-live&db=edsebk&AN=1650435