Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.

  • A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Статья
Partitioning vertices of graphs into paths of the same length

Duginov O., Dmitriy Malyshev, Dmitriy Mokeev

Discrete Applied Mathematics. 2025. Т. 373. С. 179-195.

Глава в книге
ALOE: Boosting Large Language Model Fine-Tuning with Aggressive Loss-Based Elimination of Samples

Demidovskij A., Трутнев А. И., Тугарев А. М. et al.

In bk.: Frontiers in Artificial Intelligence and Applications: 27th European Conference on Artificial Intelligence, 19–24 October 2024, Santiago de Compostela, Spain. Vol. 392. IOS Press Ebooks, 2024. P. 3980-3986.

Препринт
The Gamma-Theta Conjecture holds for planar graphs

Taletskii D.

math. arXiv. Cornell University, 2024

Контакты

603093 Н.Новгород, ул. Родионова, д. 136, 406 к.

Тел: (831) 436-13-97
E-mail: kaf_pmi@hse.ru

Project Proposal

2022/2023
Учебный год
ENG
Обучение ведется на английском языке
Кредиты

Преподаватели

Course Syllabus

Abstract

This practice-oriented course is intended to accomplish two objectives. Firstly, it enables students to practice their English-language academic writing and presentation skills and thus to prepare themselves for entering the English-language academia. Secondly, the course is meant to facilitate the students' preparation for the defence of their BA theses in Russian. The course consists of three parts. Students submit their research project proposals in writing first. Then they are expected to present the key aspects of their BA thesis research - its relevance, scientific novelty, the theoretical framework and methodology, research findings and their significance - to the committee using a power point presentation as a prop. Finally, students are expected to provide detailed and well-substantiated answers to the questions posed by members of the committee.