Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.

  • A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Multimodal discourse analysis and frame analysis of media texts

2025/2026
Учебный год
ENG
Обучение ведется на английском языке
Статус:
Курс по выбору
Когда читается:
2-й курс, 2, 3 модуль

Преподаватель

Course Syllabus

Abstract

This practice-oriented course will introduce students to different methodological approaches to analysis of mass media texts. The course aims to equip students with the core methodological and analytical skills necessary to engage in research on advertising, political and social media discourse, including data collection, processing, analysis and presentation. The key tools discussed are frame analysis and multimodal critical discourse analysis. By the end of the course, students will be able to analyze media texts from the point of view of their performativity, semantics and meaning and to identify possible manipulations in their various forms (written, audio-visual).