Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.

  • A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Статья
Женщины в помогающих профессиях: коучинг

Чилипенок Ю. Ю., Гапонова О. С., Гапонова Н. С. и др.

Женщина в российском обществе. 2024. № 3. С. 114-122.

Глава в книге
Коммуникативные стратегии, повышающие эффективность управления поведением клиентов: значение качества продукции, вирусного маркетинга и клиентского опыта

Гапонова Н. С., Гапонова О. С.

В кн.: Эффективное управление: новые возможности и потенциальные угрозы. М.: Российское общество социологов, 2024. С. 284-290.

Препринт
Could Emotional Markers in Twitter Posts Add Information to the Stock Market Armax-Garch Model

Porshnev A., Lakshina V. V., Редькин И. Е.

Financial Economics. FE. Высшая школа экономики, 2016. No. WP BRP 54/FE/2016.

Контакты

603093, Н.Новгород,
ул. Родионова 136
(831) 436-78-12 (доб. 6429)
kosm@hse.nnov.ru

International Management

2023/2024
Учебный год
ENG
Обучение ведется на английском языке
3
Кредиты
Статус:
Курс обязательный
Когда читается:
1-й курс, 2 модуль

Преподаватель

Course Syllabus

Abstract

This course is designed for the students of the «Global Business» Master's program. Participants from a wide range of educational and national backgrounds will develop an understanding of cultural differences, the skills to manage those differences effectively and the knowledge to navigate in complex multicultural situations. In addition, they will explore how the most effective leaders and companies utilize cultural differences as team and organizational assets.
Learning Objectives

Learning Objectives

  • The aim of the course «International Management I» is to develop an understanding of cultural differences, the skills to manage those differences effectively and the knowledge to navigate in complex multicultural situations.
Expected Learning Outcomes

Expected Learning Outcomes

  • analyzes the ways in which culture influences cross-cultural negotiations, is able to identify the key challenges in intercultural negotiations, gives recommendations for cross-cultural negotiations
  • compares different types of global organizations
  • identifies the main ways in which culture influences business and management practices
  • knows how to apply cross-cultural leadership styles and motivation, gives recommendations for managing geographically dispersed teams
Course Contents

Course Contents

  • Understanding Global Organizations
  • Cultures and Their Implications for Management
  • Managing Cross-Cultural Negotiations: The Foundations
  • Managing Global Teams
Assessment Elements

Assessment Elements

  • non-blocking Presentation
  • non-blocking Test
Interim Assessment

Interim Assessment

  • 2023/2024 2nd module
    0.6 * Presentation + 0.4 * Test
Bibliography

Bibliography

Recommended Core Bibliography

  • Rugman, A.M. The Oxford Handbook of International Business [Электронный ресурс] / A.M.Rugman; БД oxfordhandbooks. - 2nd ed. - Oxford University Press, 2009. – Режим доступа: http://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780199234257.001.0001/oxfordhb-9780199234257). – Загл. с экрана.

Recommended Additional Bibliography

  • Cross-Cultural Business Behavior : A Guide for Global Management Richard R. Gesteland Samfundslitteratur 2007

Authors

  • Zinchak Elena Vladimirovna
  • Plotnikov Mikhail Viacheslavovich
  • Krekhovets Ekaterina Vladimirovna