Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.

  • A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Статья
Женщины в помогающих профессиях: коучинг

Чилипенок Ю. Ю., Гапонова О. С., Гапонова Н. С. и др.

Женщина в российском обществе. 2024. № 3. С. 114-122.

Глава в книге
Коммуникативные стратегии, повышающие эффективность управления поведением клиентов: значение качества продукции, вирусного маркетинга и клиентского опыта

Гапонова Н. С., Гапонова О. С.

В кн.: Эффективное управление: новые возможности и потенциальные угрозы. М.: Российское общество социологов, 2024. С. 284-290.

Препринт
Could Emotional Markers in Twitter Posts Add Information to the Stock Market Armax-Garch Model

Porshnev A., Lakshina V. V., Редькин И. Е.

Financial Economics. FE. Высшая школа экономики, 2016. No. WP BRP 54/FE/2016.

Контакты

603093, Н.Новгород,
ул. Родионова 136
(831) 436-78-12 (доб. 6429)
kosm@hse.nnov.ru

Business Communications and Negotiations

2023/2024
Учебный год
ENG
Обучение ведется на английском языке
9
Кредиты

Преподаватель

Course Syllabus

Abstract

Communication is an increasingly important soft skill in business. The “Future of Jobs Report 2020” identifies negotiation and persuasion as TOP-15 skill for workplace. Yet, when put to test only 4% of managers reach win-win, 20% of the deals are plain lose-lose, whereas 50% of negotiators in perfect agreement do not realize it. In order to get better results whether in presenting one’s ideas, persuading the others to follow or diagnosing situations and matching them to appropriate techniques one needs to have both formal training and experience. The course is designed to combine the two: students learn by experience, give and receive feedback, and master new strategies and tools to try. By the end of the course you will know how to handle distributive vs integrative negotiations, how to organise and host efficient meetings, how to communicate clearly in business writing. The course is designed for students with the knowledge of foundations of management.