Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.

  • A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
18
Май

Нейромаркетинг

2022/2023
Учебный год
RUS
Обучение ведется на русском языке
4
Кредиты
Статус:
Курс по выбору
Когда читается:
2-й курс, 1, 2 модуль

Программа дисциплины

Аннотация

The course aims to introduce students to consumer neuroscience and neuromarketing methods. How do humans make decisions as consumers? How do their senses and initial responses affect their behavior? To what extent are these processes unconscious and cannot be reflected in overt reports? This course provides students with an introduction to some of the most basic methods in the emerging fields of consumer neuroscience and neuromarketing. Students learn about the basic brain mechanisms in consumer choice, the neuromarketing methods ranging from behavioral tests to eye-tracking, and to brain scanners. The course guides students through a contemporary literature review, giving insights into the last decades of development within this field of research.