• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

Адрес:  603155, Н. Новгород, Б.Печерская, 25/12, к. 404

Телефоны менеджеров

Руководство

Декан Штефан Мария Александровна

Заместитель декана по работе с абитуриентами и студентами Сучкова Екатерина Олеговна

Заместитель декана по научной работе и международным связям Новак Анна Евгеньевна

Книга
Предприятия в условиях высокой турбулентности внешней экономической среды

Рябова Е. В., Абрамова М. А., Бабанов В. Н. и др.

Вып. 2. Н. Новгород: НОО "Профессиональная наука", 2018.

Статья
Are Sustainable Growth Indicators in Gas Market Companies Comparable? The Evidence from China and Russia

Steblyanskaya A., Wang Z., Ryabova E. V. et al.

Journal of Corporate Finance Research. 2019. Vol. 13. No. 1. P. 76-92.

Глава в книге
A Methodology for Empirically Measuring the Extent of Economic Analysis and Evidence and for Identifying the Legal Standards in Competition Law Enforcement

Katsoulacos Y., Avdasheva S. B., Golovanova S.

In bk.: Frédéric Jenny Liber Amicorum: Standing Up for Convergence and Relevance in Antitrust. Vol. 1. Concurrences, 2019. P. 131-150.

Препринт
THE RUSSIAN UNIVERSITY EXCELLENCE INITIATIVE: IS IT REALLY EXCELLENCE THAT IS PROMOTED?

Matveeva N., Sterligov I., Yudkevich M. M.

Education. EDU. Высшая школа экономики, 2019. No. WP BRP 49/EDU/2019.

В Нижегородской Вышке прошел семинар Алексея Парахоняка

30 марта в рамках серии научных семинаров "Теоретические и эмпирические исследования в экономике и финансах" на факультете экономики состоялось выступление Алексея Парахоняка с докладом "Optimal Sales Schemes for Network Goods".

О спикере

Алексей Никитич Парахоняк (PhD: Erasmus Universiteit Rotterdam), выпускник НИУ ВШЭ - Нижний Новгород

Аннотация семинара

This paper explores how to best sequence sales in the presence of network effects. A monopolist sets a price for its product and also chooses whether to serve some consumers before others through its choice of sales scheme. We show that a firm with imperfect control over sequencing should serve consumers as sequentially as possible, with consumers in smaller groups served first, and that the optimal sales scheme is fully sequential. Under a fully sequential scheme, each consumer observes previous sales before choosing whether to buy himself, and independent-minded consumers can act as opinion leaders for those who follow

Благодарим всех участников семинара!